![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Det här med att tända/släcka vagnar är inte en enkel match och det förutsätter dessutom att vagnen är försedd med en "night-mesh". I och för sig har jag inte kollat upp detta, så kanske vagnarna är förberedda för detta? Dessutom initieras det hela från ett dragfordon, som då måste vara tillkopplat vagnen. Så ser aktuell lösning ut. Har numera lagt in lamp kommando för motor/el tåg set, vilka MÅSTE ha motor/Manöver vagn i ena ändan för att det "garanterat" skall fungera. Har börjat titta på Y1 och Y6 familjerna med dess alla släpvagnar och tvekar om ovan implementation är en bra idé. Tror det är bättre att själv konstruera ett lamp kommando typ "alt-L" för att sy ihop det hela. Man har då själv kontroll över hela sekvensen utan inblandning av L kommandot från N3v. Har noterat att manövervagnen i diesel fordon KANSKE blinkar till c:a 2 sekunder emellanåt i nedsläckt läge. Skulle dock vara konstant på om inte mitt script emellanåt släcker ned belysningen. OBS! Ovan beror på min implementation av start/stopp funktionen i diesel fordon och dess sätt att stänga av dieselmotor tåg. Det är därför jag lutar åt alternativ lösningen för Y1 och Y6 familjerna. Att lägga in ett tänd/släck AI-kommando kan låta sig göras om bitarna ovanför faller på plats. |
|
![]() |
![]() |