Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-30, 20:42   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Det är nog ett problem med kompatibelt att göra.
Urklipp:
Kommer min DLC att uppdateras för att fungera i 64-bitars?

Det mesta av ditt innehåll borde vara bra i 64-bitars men det kan vara det udda tillägget som behöver uppdateras för att bli kompatibelt med hur vissa nummer används i 64-bitars. För det mesta borde det vara mycket liten inverkan och vi jobbar med alla utvecklare som har släppt innehåll på Steam genom oss för att säkerställa att innehållet uppdateras snabbt och med minimal väsen. Om du råkar hitta en lokal eller en rutt som fungerar bra i 32-bitars men inte i 64-bitars, vänligen kontakta oss för att informera oss så att vi kan arbeta för att få det uppdaterat snabbt.

Hur kontaktar man? Jag kan inte p.g.a. min dövhet.

Senast redigerad av Totte den 2018-12-30 klockan 20:43.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 20:59   #2
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Verkar som att orginalrutterna funkar i alla fall...

Min TS 2019, 64-bit funkar...

Se bild högst upp till vänster... (X64)…

.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Capture32043.jpg (287.8 KB, 67 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 21:05   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

@Totte: Ja, jag har ominstallerat TS och det har löst div. problem för mig förr... Man får först avinstalelra TS först och installera det på nytt.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 21:20   #4
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Totte, jag vet inte om min sökväg till Railworks 64-bit kan hjälpa Dig...

"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\RailWorks64 .exe"
OBS att "kaninöronen" måste vara med...

Kör Windows 10...
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Capture32044.jpg (40.7 KB, 67 visningar)

Senast redigerad av wase den 2018-12-30 klockan 21:22.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-30, 21:58   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wase Visa inlägg
Totte, jag vet inte om min sökväg till Railworks 64-bit kan hjälpa Dig...

"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\RailWorks64 .exe"
OBS att "kaninöronen" måste vara med...

Kör Windows 10...
.
Kaninöron försvinner när jag verkställer.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 10:07   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
Inatt avinstallerade jag tågsimulator och sen installerade jag igen med min RailWorks skiva. Sen såg jag Steam uppdatera tågsimulator åt mig.
Testade nu på morgonen starta RailWorks64 och så HÄNDER INGENTING FORTFARANDE. Är det bara jag som blivit drabbad?
Gott Nytt TågÅr!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 15:29   #7
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Inatt avinstallerade jag tågsimulator och sen installerade jag igen med min RailWorks skiva.
Från en skiva?

Installationen av Train Simulator har väl endast varit nedladdning sedan många år nu. När jag gör ominstallation så behöver jag i princip bara radera allt varpå Steam känner av det och laddar ner allt igen. Tredjepartsrutter/objekt måste man ju dock fixa manuellt. Det kanske bero på när du köpte, jag köpte 2012/2013 och då laddades allt ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Sen såg jag Steam uppdatera tågsimulator åt mig.
Testade nu på morgonen starta RailWorks64 och så HÄNDER INGENTING FORTFARANDE.
Det börjar nästan kännas som att RailWorks64.exe är svartlistad på din dator av brandvägg/antivirus eller liknande eller annat fel på installationen av Windows 10.


Det du kan pröva är att:
1. Döp om RailWorks.exe till VadSomHelst32.exe
2. Döp om RailWorks64.exe till RailWorks.exe

Prova nu att dubbelklicka på RailWorks.exe och se om det fungerar nu. Om du får igång 32-bitarsversionen betyder det att den .exe-filen är vitlistad och då borde även den omdöpta 64-bitarsversionen släppas igenom den eventuella blockering som finns.

Kopiera både RailWorks64.exe och RailWorks.exe till en annan mapp innan du gör det så att du har kvar originalen som har korrekt namn. Det är annars lätt att man undrar vilken som är vilken. (Jo, det har hänt mig vid ett annat tillfälle...)
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009