![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Precis likadant sa du när Train Simulator kom, att den var värdelös, att grafiken såg ut som skit och att MSTS verkligen ÄGDE och var och skulle förbli bäst. Alla andra kunde typ dra åt helvete om dom inte höll med om att "MSTS ÄR BÄÄÄÄST!!!!!!"
- Jag är skeptisk...
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]() Citat:
för förut på detta forum så kändes det som Krig ibland. En gång lämnade han väl forumet och sa att han ALDRIG skulle komma tillbaka. Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-26 klockan 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Visst är TSW bra när den fungerar, vilket den gör nu för mig, reparerade sig själv av någon outgrundlig anledning!
Jag har också betydligt bättre fps på den än på TS2019 men TS2019 fungerar ju också bra, den kör jag för att jag gillar ånglok, vilka har blivit bättre och mer realistiska under åren, i synnerhet Bossman Games senaste. Nu hoppas jag att UE4 problemen håller sig borta på TSW och att det någon gång kommer ånglok till den! Kanske när externa utvecklare får tillgång till editorn? Buggar finns ju förstås men det sägs ju att inget datorprogram existerar utan dem. Jag började också med MSTS 2002, då tyckte man ju att det var fantastiskt att det överhuvudtaget gick att göra något liknande, hade man haft något sådant när man var barn hade det nog blivit lite väl mycket skärmtid... Utvecklingen går framåt och TSW är väl det som kommer att förbättras och utvecklas under de närmaste åren. Det finns ju andra simulatorer också men det verkar ändå som om TSW ligger i framkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag var en av de som fick byta dator för att kunna spela TSW. min gamla dator var bara 5 år gammal när jag skrotade den. men den gav mig mycket problem och hade ett undermåligt grafikkort. Det var knappt att Train Simulator funkade på den, gick inte att spela de spel som kom ut samma år som jag köpte datorn. Så att köpa delar och bygga ihop en helt ny dator var en dröm som kom i uppfyllelse för mig, för jag har väntat länge på att ha en så pass kraftfull dator att jag kan spela de senaste spelen i maxad grafik.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har över 100 i Fps i TSW men har sänkt det till fast 50 Fps så grafikkortet inte behöver jobba så hårt och det på allt på max ultra.
Nu har väl TSW försämrats lite grann i grafiken efter den hårda kritiken i början. Jag har inte bergen full med träd långt bort som jag vill ha. De är kala och plötsligt så är de full av träd, jag hoppas de ändrar de snart. (TS2019 likadant fast värre) En liten oväntad sak som också är bra är att man kan köra TSW och sedan byta till att titta i explorer och sedan hoppa tillbaka för att köra vidare. Det går ju inte i TS2019 då kommer en ruta upp och man kommer inte vidare, man måste nästan starta om hela windows innan det är normalt igen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hörde på Live streamen från Dovetail då de testar nya loket Br 155 som släpptes. Han berättar Matt att de har haft jobbigt att lära sig Unreal och de lär sig hela tiden nya saker. Unreal är en mäktig programvara och den utvecklas hela tiden.
Lighting channels är en ny grej för detta loket tydligen, och att fysiken är nu snart klar på alla lok . (Usa är kvar) BR 182 var märklig, jag köpte den men det kom inte upp. Det visades sig att man måste ha Rapid Transit först för att det skulle fungera. Men de åter hävde mitt köp. Men märkligt att de gjort så vissa lok kräver att andra lok finns installerade. Länk stream Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-28 klockan 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
UNREAL ENGINE 4 med quixel.com - Photorealistic Graphic (2019)
When photorealistic engine start to look more realistic than reality en kommentar som är nästan sann. Att Dovetail har valt att använt denna grund för simulatorn gör det väldigt spännande. Det svåra är väl att nyttja allting som Unreal kan. En grej som borde gå fixa senare är snö som bygger upp dvs täcker spåren och plogen som tar bort snön. https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s Senast redigerad av jorgen3 den 2019-04-28 klockan 21:51. |
![]() |
![]() |