![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Em fråga, ska allt det här in på Assets\newS\sweden\RailNetwork\signals?
eller ahr dui lagt dem i en egen mapp nånstans?
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
De ligger bland newS signaler. Det är ju inga ändringar av befintliga signaler utan bara ytterligare varianter att använda i specifika situationer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo, det var det jag frågade. det framgick inte vart jag skulle lägga dina filer nånstans.
Är det okej om jag inkluderar dina signaler i nästa release av SE Ultimate pack? Kommer byta namn på dem i paketet så alla svenska signalobjekt olika skapare har gjort genom åren får en sammanhängande struktur, men det påverkar inte signalernas funktion eller placering i en rutt.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Du menar att du tänker byta visningsnamn men inte namnet i xml-filen? Det skadar väl inte, men ärligt talat ser jag inte poängen med att byta namn på saker som har funkat i åratal. (Jag skulle hellre se att du la den tiden på att fundera på varför min signal inte vill byta mellan två och tre gröna när den ska!
![]() ![]() Än så länge är ju signalerna jag har gjort i hög grad otestade, så just nu tror jag inte det är läge att ha med dem i något färdigt paket. Däremot uppskattar jag om ruttbyggare vill ladda ner här och testa. ![]() Jag har även en del nya varianter på g, gjorde just en H5 som visar "kör 40" om nästa visar "stopp", för signalsträckor på 450-800 m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du kanske tycker det är poänglöst, men jag, som vill effektivisera ruttbygge så långt som möjlgit och "städa upp" tycker det är en bra idé. Jag ser det som en win-win att det blir lättare att hitta i listan (man slipper scrolla många gånger för att scrolla förbi alla dessa SE wGtoos) för en helt ny ruttbyggare. städa städa städa... ![]() Lägger upp dem här. ladda gärna ner första versionen av sev2 signal pack som jag har här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37557 EDIT: Dina h2-signaler heter "SE Signal H2c" resp. "SE Signal H2c 10L" där c står för Citybanan/Citytunneln ![]() h5-signalerna heter H5s där s står för "short".
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2020-04-29 klockan 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle helst se att du inte lägger ut de nya signalerna i något paket innan de är testade, så vi inte riskerar att ha en massa olika versioner av signalscripten ute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har inte rört scripterna!
Men jag hör vad du säger. de läggs inte i ett paket förrän du anser att de är klara! ![]()
![]() |
![]() |