![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]() Citat:
Du kanske tycker det är poänglöst, men jag, som vill effektivisera ruttbygge så långt som möjlgit och "städa upp" tycker det är en bra idé. Jag ser det som en win-win att det blir lättare att hitta i listan (man slipper scrolla många gånger för att scrolla förbi alla dessa SE wGtoos) för en helt ny ruttbyggare. städa städa städa... ![]() Lägger upp dem här. ladda gärna ner första versionen av sev2 signal pack som jag har här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=37557 EDIT: Dina h2-signaler heter "SE Signal H2c" resp. "SE Signal H2c 10L" där c står för Citybanan/Citytunneln ![]() h5-signalerna heter H5s där s står för "short".
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2020-04-29 klockan 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Jag skulle helst se att du inte lägger ut de nya signalerna i något paket innan de är testade, så vi inte riskerar att ha en massa olika versioner av signalscripten ute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Jag har inte rört scripterna!
Men jag hör vad du säger. de läggs inte i ett paket förrän du anser att de är klara! ![]()
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Ja OK, jag ser nu vad du har gjort (bara ändrat visningsnamnet). Men faktum kvarstår ju att om det ska släppas nån sorts enhetligt paket med signaler så måste scripten hänga med. Utan script inga signaler.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Jag laddade hem senaste experimentet. H5-Block 450-800 får jag en fast sken och två blinkande sken. ![]() H5-entry 450-800 får jag två fasta sken och tredje släckt, alltså inte 3 gröna. ![]() H5-entry kort rutt får jag se samma sak som H5-entry 405-800. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Hej Totte!
Så här fungerar signalerna:
När en huvudsignal visar "kör 40" eller "kör 40 - kort väg" (två eller tre gröna) så visar föregående signal "vänta kör 40". I verkligheten görs det skillnad på huvudsignal och huvudljussignal. Huvudsignaler inkluderar huvuddvärgsignaler, medan huvudljussignaler är de vanliga "stora" signalerna. I verkligheten gäller ett försignalbesked kommande huvudljussignal. En försignal kan alltså visa "vänta stopp" om nästa huvudljussignal står i stopp, även om det finns en eller flera huvuddvärgsignaler med körbesked före huvudljussignalen. Detta har vi (hittills?) inte lyckats simulera i TS så för oss fungerar huvudljussignaler och huvuddvärgsignaler likadant, dvs om det finns dvärgar med körbesked mellan huvudljussignaler så kommer försignalen visa "vänta kör" även om nästa huvudsljussignal visar stopp. Rörigt? ![]() ![]() Observera att de senaste signalerna finns i Jönköpingsbanan från 2020 samt i min uppdaterade Kiruna-Narvik: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....5&postcount=25 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....3&postcount=13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 353
|
![]()
Hej!
Tänkte lägga mig i lite! Två fasta gröna sken respektive tre fasta gröna sken i en huvudljussignal får i bägge fallen signaleras mot stopplykta i stopp, det bestäms av avståndet till signalen. Avstånden nedan gäller även mot huvuddvärgsignal i stopp. Två fasta gröna sken - minst 450 m Tre fasta gröna sken - minst 250 m (får inte signalera mot signal som visar "kör 80") Det är inte tillåtet att signalera med "kör 80" eller "kör 80" med försignalbesked mot stopplykta i stopp eller huvuddvärgsignal i stopp eller mot en huvuddvärgsignal som har ett restriktivare besked än "kör 80". Om huvuddvärgsignalen visar "kör 80, varsamhet" är det tillåtet att försignalera i en huvudljussignal med "vänta kör 40" eller "vänta stopp". Det får inte finnas växlar eller huvuddvärgsignaler mellan en fristående försignal och den huvudljussignal som den försignalerar. mvh Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html Senast redigerad av blomsson den 2023-02-27 klockan 14:14. |
![]() |
![]() |