![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
Har äntligen efter ett mödosamt letande efter ett fel i meshet till interiören, fått en testversion av hytten in i trainz.
sexan_hytt_texturerad.jpg Man upptäcker otroligt mycket man skulle vilja förbättra, t.e.x. att texturen på frontfönstren borde roteras, att vissa delar av träet på sidofönstren borde roteras, att emission-texturen i eldstaden är alldeles för gryning och framförallt att nitarna inne i hytten är för grovhuggna (skulle behöva mer texturutrymme). Frågan är ju hur många 2K-material man kan ha utan att det påverkar "frame-raten". Som det är nu har jag 3 st 2K-material och 2 st 0.5K-material, men optimalt vore ju om man kunde lägga till ett 2K-material till. Hoppas att det finns någon som har lite bättre koll på detta än jag, som kan ge råd . |
![]() |
![]() |