![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja, där kan jag verkligen hålla med dig. Modellen må vara avancerad för sin tid, när den kom 2009. Om alla kostnader är betalda vid det här laget ser jag inte varför man inte skulle kunna släppa den som freeware istället. Jag tror att det skulle få upp intresset för svenska tåg och banor lite. Det var ju inte länge sen man lyckades få GBE att göra en skaplig (Nå, den kunde förstås ha varit mycket bättre...) X31. Jag tror intresset egentligen finns, men det behöver tas tillvara på. Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
![]() Det knepiga med att få till en bra svensk betalrutt är nog snarare att alla objekt från röda stugor till signaler och lok måste byggas från scratch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kommer ni ihåg Kungfisk? Han gjorde en strålande jobb, X2000!
![]() Synd att han inte längre kvar i tågsimulatorvärld. Hans senaste besök 2019 04 28.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2021-03-04 klockan 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |