![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Stordalen?!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Lite mer från Stordalen.
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Förstår att det där sliperslagret behövs! Jäklar vilken takt du bygger i
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() Citat:
Jag tror att det var i samband med det som man rev flertalet byggnader i Stordalen. Sen vet jag inte om jag bygger så snabbt egentligen. Har anlagt ca 5 mil spår på ett år, landskapet är ju inte så "knepigt" egentligen då det "bara" är massa träd och buskar. Klippa och klistra gör processen ganska "enkel". Jag hade tänkt bygga Bohusbanan innan jag plockade upp Malmbanan, men det föll på att det är enklare att bygga skog än stadsbebyggelse. ![]() Sedan så är det maffigt med malmtåg också.. Saknar dock "flexibilitet" att kunna köra t.ex. Xoa7 (eller en Sa ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Vad tror ni om att byta den "moderna" makadammen mot hederligt svenskt grus?
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Under midsommar arrangerar järnvägsmuseet en resa Kiruna - Abisko Östra - Kiruna, med Midsommarfirande i Abisko. Samtidigt kör motorvagnsklubben en resa mellan Riksgränsen och Abisko för de som inte vill äta sill och beundra det mäktiga stationshuset i Abisko.
Nedan följer några bilder med kommentarer tagna i Abisko. ![]() ![]() B 1144 ankommer med järnvägsmuseets tåg till spår 3 i Abisko Östra. ![]() Motorvagnsklubben står vid spår 1 med en Y7. ![]() Då tåget behöver förses med elektricitet så har man med ett "brunlok", det är även reservlok ifall "ångstånken" skulle haverera. ![]() Tåget framme vid spår 3 och resenärerna stiger av för att fira midsommar i Abisko. ![]() Då järnvägsmuseet och motorvagnsklubben ska ha ett långt uppehåll i Abisko körs tågen åt sidan. Eftersom järnvägsmuseets tåg är ganska långt, så delas det för att inte blockera ett "BA-spår" där det ska växlas in en spärrfärd lite senare under dagen. ![]() När man väl parkerat passar personalen på att göra tillsyn av lager och samtidigt ta lite rast. ![]() En klassisk "nytt möter gammalt" ![]() ![]() I restaurangvagnen dukas det inför middagsservering på resan tillbaka till Kiruna senare under kvällen.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |