![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Chieftec tycker jag gör bra lådor. Ingen uttömmande utredning bakom mitt påstående, men jag gillar dom. Lättbyggda, bra passform, bra luftflöde. Välj en låda med nätaggregat på åtminstånde 350W. Lägg till redan från början chassiefläktar, kolla på ljudnivån, välj en som är tystgående.
Chieftec-lådan är möjlig att bestycka med 4 fläktar förutom den som sitter i dörren. Dörrfläkten blåser strategiskt i trakten där chipset, cpu och grafikkort sitter, det är bra. Lådan är också lätt att förlägga kablar i så de inte stoppar upp luftflödena. Viktigt för kylningen. Även om du väljer en Intel som i allmänhet är svalare, så har du andra komponenter som blir varma. Det finns alldeles säkert andra fabrikat som också är bra, men har man fastnat för ett som man gillar, så är det lätt att man är kvar där... Finns säkert andra som har bra förslag också. Chieftec-låddan är väl inte den billigaste dock, men jag tycker det är värt det. ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |