Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Lokaltrafik

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-06, 23:02   #22
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ja ja Pson jag säger inte att det är nåt fel på C20 bara att man inte borde ha valt ett datoriserat styr system man kunde ju ha gjort som på A30 och sat in choper styrning till kontaktorerna i stälet.
man hade då fått sama typ av vagn fast med säkrare drift samt att man skule slippa alla tvära inbromsningar som datorn orsakar när den t.ex. flippar ur.
C20 dator styr ju eftet funktionen tvär bromsa först och säg sedan till föraren att han körde en km/h för fort.
medans Cx vagnarnas signal system som inte är direkt koplat till nån dator kör varianten säg till föraren först och agera sedan efter en liten fördröjning och släp sedan bromsen är sth är upnåd för den aktuela sträkan.
C20 bromsar ju tills föran läger spaken i noll läget.
Richard besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Å, Ä & Ö. Konstiga tecken ibland. Varför? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-12-18 11:06
Varför gillar du tåg? vfp420b Off-topic 11 2004-05-11 17:21
Varför funkar den inte vfp420b Trainz - Allmänt om Trainz 1 2004-02-29 21:26



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009