![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack Yojimbo och Emges för uttömmande svar!
Det är tydligen inte så lätt att använda alla läckra nyheter som Discreet inför (Gmax 1.2 kan ju inte ens visa bumpmapping i perspectivefönstret). Vet någon om Discreet kommer med en ny version som kan visa alla nya mappningsmöjligheter i perspective? Är Discreet "öppna" med kod för .gmax-filer så att någon kan tillverka en exporter som stöder de mappningar som är implementerade i Jet 2? G-max stödjer ju förutom Opacity och Bump, även Specular Color, Glossiness, Self-illumination, Filter Coloring, Refraction och Reflection mapping. Det är klart att alla dessa map-möjligheter kräver en hel del av grafikmotorn, men med sparsam användning, och ett minimerande av polygonantalet borde det kunna leda till en snabbare beräkning för grafikmotorn. Att sätta en standard här är naturligtvis svårt. Rullande materiel har naturligtvis högsta prioritet, men en och annan "spårnära" byggnad, växtlighet mm. torde också förgylla intrycket. Hur påverkar vi Discreet att utveckla en effektiv Exporter till TSR 2004 och en utveckling av nästa version av G-max??? Jag rekommenderar att vi deltar flitigt i debatten på följande länk (där Trainz är väldigt lite representerat): http://www.gmaxsupport.com/ LAn |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Displacement maps | Barman | Landskapsdesign - Trainz | 3 | 2003-07-17 09:37 |
Avinstalera Tåg & Maps efter SP# | toren | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2002-08-08 11:46 |
Landskaps Design Merging Maps | ghostwalker | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2002-04-12 13:01 |