![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Skrev lite förhastat förut. Man kan ju inte jämföra ett Intel paket, som inte funkar riktigt, med ett fungerande AMD paket.
Inte heller kan man jämföra Celeron med XP, dom spelar ju i olika ligor. Celeron mot Duron eller P4 mot XP är nog rättvisare. Många som säger att det ena eller andra är bättre, har oftast inte testat det andra. Eller så jämför dom t.ex. en gammal P3 med en ny XP eller tvärsom. Sånna jämförelser är ju inte rättvisa. Man måste ju jämföra två nya modeller med motsvarande prestanda, för att det ska bli rättvist! Jag vill bilda mig en egen uppfattning om detta, det var därför jag köpte en Intel nu. Egentligen ville jag ha en P4, men hade inte råd till det. Kan dock stoppa i en sen, när ekonomin tillåter det. Då ska jag bilda mig denna uppfattning. Det är om jag får till datorn nu vill säga!? Jag tror (säger tror????) att Pussgurkans jämförelse stämmer mycket bra, med det som jag kommer uppfatta också. Att det inte skiljer så mycket imellan dom och att AMD är något snabbare på spel och Intel är något bättre på andra program. När det gäller värme och stabilitet, så tror jag att dom är likvärdiga. Att Intel skulle vara bättre på det är nått som lever kvar, sen långt tillbaks, då detta stämde. Antingen har AMD ökat kvaliten eller så har Intel sänkt den nu?????? Jag tror heller inte att man blir besviken vare sig man köper Intel eller AMD, förutsatt att det fungerar som det ska..... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
AMD går om Intel - Ganska troligt :-) | Pson | Off-topic | 10 | 2002-12-25 00:21 |
Värme vangn | Richard | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2002-12-20 16:14 |