![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
TSR2004 kommer att stödja sk. bump-maps. De fungerar ungefär som Opacity-maps men ger en illusion av utstående och intryckta detaljer i en yta. Detta sparar polygoner. Man kan göra ett tegeltak, en tegelvägg, locklistpanel, korrugering på vagnsidor, ja tillochmed ojämnt klippt gräs PÅ EN ENDA YTA!.
SÄTT IGÅNG OCH TRÄNA ALLA NI G-MAX 1.2-SNILLEN!!! LAn |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Displacement maps | Barman | Landskapsdesign - Trainz | 3 | 2003-07-17 09:37 |
Avinstalera Tåg & Maps efter SP# | toren | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2002-08-08 11:46 |
Landskaps Design Merging Maps | ghostwalker | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2002-04-12 13:01 |