![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hatigheten på e-buzz är ganska okej och det beror mycket på att vi inte är så många som "ständigt laddar ner".
För övrigt så kan jag berätta att under 9 månader (saknas underlag för en del månader) förra året hade e-buzz 19 miljoner hits (blir en hit för varje liten icon-bild eller liknande) och varje månad har vi 35-41 GB trafik. Nu ska vi leka lite med siffor. ![]() Den senaste månaden har ungefär 500 medlemmar varit aktiva genom att antingen ladda ner något, postat inlägg eller bara besökt siten. Varje månad har vi ca 40 GB trafik. Alltså 500 medlemmar genererar omkring 40 GB trafik. En större site låt säga med 2000 aktiva medlemmar skulle med dessa beräkningar generera 160 GB trafik. Jag tittade på tre webhotell vad de erbjöd www.profecta.se - Skulle kosta 97200 kr per år www.webhotellet.net - Erböjd upp till max 35 GB per månad för 2500 kr ger 30 000 om året för 35 GB trafik www.tripnet.se - 48 000 + kostnad för egen server och hyra för serverhall Dessa siffror är inte helt rättvisa då man vid så stora trafikmängder skulle få skriva specialavtal och därmed kunna pressa priset. Dessa siffror gällde en site som är 4 gånger större/aktivare än e-buzz Gällande train-sim.com, UKtrainsim och Aurans downloadstation vågar jag verkligen inte uppskatta trafikmängden de har men det skulle förvåna mig om inte dessa är 10-20 gånger med aktiva än e-buzz ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På ännu ett tag..... | LokKalle | 3D-design - Trainz | 16 | 2005-02-09 08:53 |
Vet någon något om nya Gmax 1.2 ännu? | LokKalle | 3D-design - Trainz | 11 | 2002-11-21 17:43 |
Ännu mera TGV... (många bilder) | Dm3 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-09-22 22:55 |
Nä nu börjar jag på ännu ett nytt lok (igen) | tufftuff | 3D-design - Trainz | 28 | 2002-09-11 01:12 |