|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Nu har man lämnat lite information om inriktningen av den nya simulatorn:
http://raildriver.com/rdfree/tsnews.php Hela konceptet låter alldeles fantastiskt i mina öron... En kanske bättre ersättare till MSTS2, om hela listan på vad man ska göra klaras av... Här är några teasers: - Utvecklarna är tågentusiaster, resurser från tågsim-communityn är involverade i utvecklingen. - Bakåtkompatibilitet med MSTS1, både vad gäller objekt o rutter! [:0][ ]- Minst en reprocucering av det som MSTS1 kan, men minimalt med buggar - Utvecklarna kommer från en miljö där man utvecklat tågsim för utbildning, kan då rimligtvis lite "proffesionella" synvinklar på produkten. - Komplett support för unika signalsystem... [ ]- Utnyttjande av idag tillgängliga grafikmotorer - Öppen architectur - Större flexibilitet i aktivitetsdesign.. [ ]I mina öron låter detta alldeles excellent... Hoppas det håller hela vägen.. Verkar som man behöver lära sig en ny förkortning... TMTS... ska väl inte vara för svårt.. ![]() Och, nya forum här: http://forums.uktrainsim.com/viewforum.php?f=146 http://www.train-sim.com/cgi/dcforum...conf=DCConfID1 /Mats A |
|
|
|
![]() |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Swedish Train upphör | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 2 | 2005-01-10 16:57 |
| Trainz vs. Train Simulator | Glyder | Allmänt om tågsimulatorer | 3 | 2004-09-18 20:04 |
| Katastrofljud i Train Simulator | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-09-03 19:43 |
| Train Mark 2003 Pro | Pson | Off-topic | 4 | 2003-04-13 18:36 |