Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-08, 12:07   #6
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej TuffTuff!!!

Kul att du besöker formet igen. Var ett tag sedan. Är imponerad av ljuset i dina färger på dina ellok. Vad har du för pfotoprogr.? Detaljer som ex. lamphus brukar gärna kleta ihop sig med själva korgen så man inte ser konturerna på lamphusen i vissa lägen i själva spelet. Beror förstårs lite på hur skuggan faller. Ser i alla fall mycket snyggt ut. Du har till och med fått med skugga från signalhornet ser jag.

Håller på att försöka snygga till mina Y7or. Få se när de blir färdiga. För nog göra om textureringen. Kan inte låta bli att måla mina delar efter hand som de växer fram vilket resulterar i många och ibland onödigt stora texturer. Vid provkörning så viker sig delar av texturen undan då Y7 befinnner sig på ett ställe där det finns många lok och vagnar. Eller kan det vara såå.....[:I]Har en son som tycker att vårt nya ADSL modem var det bästa som hänt. När jag provkörde Y7 så var det i gång med nedladdning av tung grafik samtidigt. Kan detta påverka spelet samtidigt eller berörs inte grafikkortet då man laddar ned program innehållande mycket grafik? Vet du eller någon annan något så nämn det gärna.

Hälsningar
Kalle

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Frågor på min rutt jag bygger Erik.H Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 12 2006-10-19 21:01
En lösning även för svenska ruttbyggen? marcusjm Trainz - Allmänt om Trainz 10 2004-11-29 21:04
Om du bygger Malmbanan Rojje Allmänt om tågsimulatorer 1 2003-08-18 20:29
Hur bygger man ... ante MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-12-06 22:42
Minitutorial - Vi bygger en växel Fredrik Landskapsdesign - Trainz 0 2002-09-19 10:15

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.