![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Hej
När jag gjorde min lilla saftblandare så stötte jag på samma problem. Keys är antagligen keyframes som bestämmer olika positioner i animeringen. För en linjär animering så räcker det tydligen att ange start och slutpunkter. För cirkulär så fick jag ange varje frame. Kommer inte exakt ihåg men har för mig att dessa sätts ut automatiskt i gmax bara man klicka på nummret i "animation-baren" för vilken frame det skall tillhöra. Bara klicka en frame och sedan flytta dummy'n. Kan inte starta gmax just nu men om inte mitt minne sviker så var det så jag gjorde. EDIT: Kolla Fan tutorial så ser du mer om keyframes: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...mFanTutTRS.htm
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-04-29 klockan 23:04. |
![]() |
![]() |