![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
|
![]()
Det är många som inte kan/vill rotera.
På Aurans forum kan man se de mest fantastiska layouter där "schackmönstren" i texureringen tar ner helheten rejält.
__________________
![]() ![]() ![]() /Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Flyttar över det sista jag har skrivit i en annan tråd
http://217.197.57.186/forum/showthre...2196#post72196 Börjar bli lite orolig, angående överlappning av texturer. På många ställen har man bara målat över med nya texturer. Kan säkert vara 10-20 som ligger över varandra på vissa ställen. För mig har det varit lättare att måla över, än att köra undo för varje steg. Då det inte har gått att köra delete på texturerna för mig, som det har varit för objekten. Kanske är det någon annan knapp som jag inte har lärt mig. Tycker att det måste finnas något annat sätt än undo. För när det väl är sparat, så är det ju kört sedan att backa tillbaka. Någon som har tips. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
|
![]()
Jag tyckte precis att vi kom fram till att totalt övermålade texturer inte finns kvar?
__________________
![]() ![]() ![]() /Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
|
![]()
Kollade återigen att måla över fixturer med varandra.
Kollade denna gång i layoutens config, och så fort man använder en ny textur och sparar så dyker den texturens kuid upp. Målar man över eller använder undo så försvinner inte någon kuid. Det verkar som om en gång använda texturer finns kvar för alltid. Finns det något annat tillfälle när layouters configfiler uppdateras annat än när man sparar? Är lite ställd just nu.
__________________
![]() ![]() ![]() /Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Skönt att höra (läsa). Har suttit ett par timmar nu och testat för att försöka klura ut det som du först hade skrivit och bara kommit fram till samma sak som du skriver nu. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Hmm...
Menar du nu att texturen ändå finns kvar i mappens config trots att den är helt övermålad och kartan är sparad? Verkar ju väldigt dumt ![]() En sista utväg är väl då att tillfälligt ta bort de texurers mapp som man inte vill ha på kartan längre och sedan ladda kartan och välja "Delete missing assets"? Men det är ju ett himla jobb att hitta rätt kuid och säkert veta vad man använder och inte på en stor karta... Sen det här med rotation och prestanda... Hatar när man inte kan komma fram till ett klart svar!
__________________
/MVH Patrik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Jag gjorde ett litet test nu med Fraps.
1 - Ny karta med 4 baseboards fyllda med en textur och ett antal dubbelspår för att få upp polygonantalet. Körde med 10 stycken "SD45 undecorated" för dessa har mycket polys. 2 - Samma karta men nu fyller jag på med ytterligare 3 texturer som jag hela tiden roterar under målning med knappen intryckt. Sen kopierar jag en bit och klistrar in överallt för att ytterligare få lager. Nu är alla baseboards fyllda med texturer som är roterade till max! Sparar som ny karta. Kör båda så att kameran följer första loket och zommar ut så man ser bakom sista. Resultat: Karta 1: 36 FPS konstant vid full hastighet. Karta 2: 36 FPS konstant vid full hastighet. Detta utan något hack alls ![]() Kanske man måste ha mera objekt för att skillnaden skall märkas men antalet polygoner borde vara skapligt hög. EDIT: Mitt system är P4 2.4GHz 1 GB DDR400 ATI 9800 Pro 128MB Kör upplösning 1280x960
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-20 klockan 19:08. |
![]() |
![]() |