![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Det verkar ju som om du är väldigt nära en lösning, så jag håller tummarna.
Jag trodde, innan jag upptäckte TRS, knappt att man kunde bli så fixerad vid en tågsimulator. Jag är nu helt inne i spelet, morron, middag och kväll... En helt annan sak, som väl inte hör hemma i denna tråd, är detta med minneskapaciteten. Jag har i alla fall bestämt mig för att pröva ditt tidigare råd att gradera upp till 2Gb, så i slutet av nästa vecka skall det bli intressant att se hur det kan påverka laddhacken... MVH, Håkan Senast redigerad av Håmacon den 2005-11-24 klockan 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Håmacon
Jag har 1 GB minne och tycker det verkar vara för lite. Får växlingsfiler på runt 1500 MB. Vid vanlig kontorsanvändning utav datorn håller den sig runt 200 MB. Så du kan kanske skriva en rad om hur du upplever din egna uppgradering. Vad har du i datorn för övrigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
På Allmänt om tågsimulatorer finns en tråd om datorkapacitet där jag lagt ut de egna datorvärdena. Jag har precis som du 1Gb minne.
Inom en vecka hoppas jag ha installerat och provkört med 2Gb och har då tänkt lägga ut i den tråden om det blivit den förbättring jag hoppas på, eftersom det kanske är fler som går i funderingar. /Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Ja det vore perfa att få reda på om det blir bättre prestanda....väntar på svar
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Kan meddela att brummfondel som gjort PathControl regeln var vänlig nog att uppdatera den bara nån timme efter jag påpekat buggen för honom. Så nu verkar den funka fint och jag kan använda Infartssignal och dess försignal osv!
![]() Hoppas jag får tid i helgen att testa mer.