Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-12, 20:17   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Att byta enginesound osv funkar på samma vis som i TRS2004, skillnaden är att du öppnar loket för editering i CMP.

Se till att välja Edit - Edit in Explorer så får man upp ett utforskarfönster med filerna. Ändra sen i config.txt som tidigare. Efter ändring så gör en commit.

Intressant är även att man i TRS2006 kan editera en del inbyggda objekt med, förutom de som är "låsta" av skaparen, tex protrains.

EDIT: Du letar alltså upp KUID nummret för det ljud du vill använda och byter till i config-filen. Samma sak med bogeys men där kan det bli problem om dess "infästning" är gjord för annan höjd. Man får prova sig fram.
__________________
/MVH Patrik

Senast redigerad av Deskgrunt den 2006-01-12 klockan 20:19.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009