![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Att byta enginesound osv funkar på samma vis som i TRS2004, skillnaden är att du öppnar loket för editering i CMP.
Se till att välja Edit - Edit in Explorer så får man upp ett utforskarfönster med filerna. Ändra sen i config.txt som tidigare. Efter ändring så gör en commit. Intressant är även att man i TRS2006 kan editera en del inbyggda objekt med, förutom de som är "låsta" av skaparen, tex protrains. EDIT: Du letar alltså upp KUID nummret för det ljud du vill använda och byter till i config-filen. Samma sak med bogeys men där kan det bli problem om dess "infästning" är gjord för annan höjd. Man får prova sig fram.
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2006-01-12 klockan 20:19. |
![]() |
![]() |