![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Forumet använder nästintill det som är mjukvarans default-värde vilket innebär att användartitel baseras på antal inlägg med några få undantag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
|
![]()
1) Forumets huvudtema är och förblir tågsimulatorer. Det var därför forumet startades och vuxit till sig. Sedan har det mer eller mindre funnits behov av dels off-topic-forum så folk kan prata om annat än tåg och även allmänt om tåg och visa lite bilder.
2) En del användare (speciellt yngre) tycker det är väldigt häftigt att få en ny titel ju fler inlägg de skriver. Tyvärr går sällan kvantitet ihop med kvalité och när användare postar 1000 inlägg på ett år i off-topic då tycker vi inte att det ska räknas. Det har tidigare varit så att många tittat sig blint på hur många inlägg de gjort. Blir det åter en diskussion om detta och att det är viktigare att ha hög "postcount" än att verkligen tillföra något, ja då tar det mig 10 sek så syns inte postcounten längre. Personligen skulle jag vilja ha fler nivåer med titlar (vilket är enkelt). Saknar dock bra förslag vad det ska vara för namn på titlarna. På vårt gamla forum hade vi att man började som "passagerare" och kunde sluta som x2000-förare, tyvärr ledde detta till att folk posta inlägg med mer strunt än innehåll bara för att nå en ny titel. Senast redigerad av Fredrik den 2006-01-30 klockan 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ok, då är jag med, vill bara kolla lite hur det funkar. Hoppas det är lungt.
Med risk för att låta självisk, vore det inte trevligt att skriva in nåt om månadens bild vinnare i användarklassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Självklart får man fråga hur, var och varför
![]() Jo det är en bra idé. Jag kan ändra din profil så att du kan få kalla dig vad du vill (och alla andra vinnare också). Har för mig att du genom kontrollpanelen på forumet kan fylla i själv vad titeln ska vara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Jag letar och letar men hittar det inte!
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |