![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jag funderar på att köpa DEMEX. Finns det gratis DEM data att tillgå för delar av Sverige, typ en linje Mälardalen och söderut, nån som har en länk isåfall?
// Perre |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
![]() Jag har förvisso inte letat helhjärtat, men de datasidor som jag sprungit på hittills har haft önskemål om ekonomisk kompensation för servicen. Ytterligare en nackdel är att DEM data i Europa & Norden inte är lika högupplöst som USA (av naturliga skäl) Men om vi är fler som letar så kanske någon lyckas till slut.
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej!!
Är dessa länkar till nytta? Nr.1 ftp://e0dps01u.ecs.nasa.gov/ Nr.2 http://edc.usgs.gov/products/elevati...0/gtopo30.html Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei
På denne linken finnes det Demex data for Europa. ftp://e0srp01u.ecs.nasa.gov/srtm/version1/ ftp://e0srp01u.ecs.nasa.gov/srtm/version1/Eurasia/
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |