![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
En bromsande/Gasande buss av årsmodell 1980-1992, vad annars...?
![]() Men ska vi hålla oss till järnhjulen så är det för min del lätt en förbirusande Disellok, ex. T44... Fast bromsarna på X60 är inte så dumma..... ![]()
__________________
Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
Glömde bort att nämna det karaktäristiska "ka-dunk ka-dunk" ljudet från en boggievagn på ett skarvspår. Slår nog inte Rc + "blockbromståg", men det är tillräckligt bra för att nämnas
![]() Kvarne: Räknas en 1991 års folkabuss dit? ![]() Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Ett tungt tåg som dras igång av ett par brölande dislar är örongodis som är svårslaget. Redan när de står still släpper de ifrån sig ett helt undebart ljud. Så den stora behållningen utav alla gamla "Danska" dislar som nu kommer tillbaka till Sverige är ljudet. Även Banverket har en maskin som är helt vild. När den är i farten så hörs det flera mil bort. GM:s demodisel som norrmännen rustat upp är också helt otrolig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
C14/15 som accelerarar ut från en station. Eller möjligen "dudunk-dudunk, dudunk-dudunk" från en X10p på Roslagsbanan.
__________________
![]() Kommentera gärna vad och hur ni vill! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]() Citat:
![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |