![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Någon som har eller vet var det finns bra bilder på bogyn och edrredet till Tp loken? Blider på ovandelen har jagf så det räcker. Gärna också lite måttuppgifter på loket. Har bara fått tag på hela längden. Svar tages tacksamt emot! MVH LokKalle
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Kolal i denna zippen.. 2 ritningar jag hade liggande.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag har några bilder på underredet till Tp. Säg till om du behöver dom i originalupplösning.
![]() Senast redigerad av Mazz den 2009-10-20 klockan 16:20. Anledning: läste frågeställningen bättre... :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Om jag inte minns helt fel var bredden 2.50 m.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
de 4 resterande bilderna jag har på underredet;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Vilket Tp lok är det?
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
KANON!
Tack ska ni ha. Få se vad det kan bli. Ingen som byggt ett sådant lok till smalspår? Med vänlig hälsning LokKalle
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
inte till trainz här på forumet vad jag vet. Och det skulle bli väldigt roligt med ett TP lok. ![]() Och jag har länge velat ha detta lok till trainz. ![]()
/ MVH Elias Senast redigerad av trainz_bonden den 2009-10-21 klockan 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej
Få se vad det kan bli. Hytten är svår att få till så den smiter fint in i nederdelen på korgen med alla sina vinklar och rundade hörn som dess utom inte har samma radie överallt. Nåväl. Grundsoliderna, kan man väll kalla det, är i alla fall satta i Gmax. MVH LokKalle
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jag längtar redan tills den blir färdig!
![]() Jag vet inte vad som är rätt, men skulle du kunna fixa sådant koppel som de övriga 891-vagnarna som du har gjort. Då får vi ännu ett fint 891mm lok till våra banor! ![]() ![]() ![]()