Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-30, 05:22   #1
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Dessa spår och växlar ser ju helt underbara ut men jag har två stora frågetecken:

- Prestandan? Visst hjälper LOD men med tanke på hur även "vanligt" detaljerade spår med egen mesh drar ner prestandan i TRS så är man ju lite skeptisk... Verkar dock som något kanske hänt med detta i SP1?

- Stöd för skripts? Tyvärr verkar det som han använder TRS2006 inbyggda funktioner för animerade växlar vilket betyder att skript kommer att få problem med att "läsa av" dessa. Tex såna som visar läge för nästa växel och skript som sätter rutter som Pathcontrol mm.
Vet inte om något även hänt här efter SP1 men innan så funkade inte såna skripts med de animerade växlar som följde med TRS2006. Då vore det bättre om han använt Andi's skript för animering som funkar precis som vanliga växlar.

Men det ser onekligen bra ut!
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-08-30, 08:13   #2
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

synd bara att killen gjort det så enkelt för sig och bara använt 1 slipertextur (kolla framförallt bild 3).

Annars är det onekligen otroligt fint...
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-30, 17:53   #3
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Blir man inte lite nyfiken på vad Auran folket tänker när man ser alla dessa fina nyheter. Vad skall de hitta på till en eventuell nästkommande Trainz. Kan Trainz överleva om de enbart lutar sig mot frivilliga konstruktörer? Är det inte andra bra tågsimulatorer på gång.
Klagomål på TRS2006 kommer från flera håll, även från väl kvalificerat håll. Flera ”konstruktionsbyråer” har vägrat bygga åt TRS 2006. Hur skall man tolka detta?
Jag har ingen annan spelerfarenhet så jag vet inte hur vanligt den här typen utav klagomål är.
Vad tycker ni andra?


CGD
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 08:04   #4
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Vet nån om dom har kommit ut för nedladdning?
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-13, 16:49   #5
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

jag har förstått att signalerna inte kommer funka med dessa växlar. annars ser de förbaskat bra ut.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009