Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-28, 00:45   #1
TriQz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard

Har du ominsterllerat utan att starta om datorn?
Pröva med det om du ej har gjort det!
TriQz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 00:48   #2
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

det har jag gjort.
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 10:00   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 852
Standard

Avinstallera programmet och sen gör du diskrensning. Sen installerar du igen. Pröva! Se efter hårddiskens egenskaper och där finns diskrensning.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 10:48   #4
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Ibland när t.ex. CMP crashar så ligger programmet fortfarande kvar. Då kan du öppna aktivitetshanteraren och titta under processer. Om det är något Trainz-relaterat igång där så avslutar du det. Men jag tycker att det i så fall borde räcka med att starta om datorn.

.... Mats
__________________
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 12:41   #5
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

cmp hänger sig nästan alltid för mig. Om jag går in i aktivitetshanteraren och klickar bort något trainz-relaterat så kan jag inte öppna något trainz-relaterat på någon timme. Men nu har det ju gått betydligt längre..
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 13:46   #6
Julian
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 733
Standard

Nu verkar det som att det inte är ominstalerat. Alla banor finns kvar. Men ett problem återstår. Mina banor ser ut så här. När jag öppnar trainz så står det "Sorry, Your CD-key is invalid, or your trainzinstallation is damaged. Please reinstall Trainz" Railyard är också helt svart. Inga tåg synns. Vad gör man
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Trs Laggar!!!!!!!!!!.JPG (93.6 KB, 104 visningar)
Filtyp: jpg Railyard Laggar.JPG (77.8 KB, 105 visningar)
Filtyp: jpg Trs lagg main meny.JPG (96.3 KB, 104 visningar)

Senast redigerad av Julian den 2008-01-28 klockan 13:48.
Julian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 15:58   #7
TriQz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard

Se till att CD-skivan inte är skadad eller smutsig...
Jag hade ett liknande problem med ett annat spel.
TriQz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009